اشارات و تنبیهات

اشارات و تنبیهات
آخرین مطالب
آخرین نظرات

انفجار بزرگ

يكشنبه, ۲ فروردين ۱۳۹۴، ۰۷:۵۲ ب.ظ

چه نیازی هست که انفجار را بزرگ بدانیم؟ من در علم، بزرگ و کوچک نمی بینم. این کلمات همانقدر که از دقّت علمی نظریه کم می کنند، به سر و صدا و حماسه سرایی اش اضافه می کنند.

علم هر کجا که دست بگذارد ماوراء و مافوقش را منتفی نمی کند. علم هرگاه بخواهد داستان خلقت را تعریف کند، از وسط آغاز می کند و اگر قرار شد با پیش فرض های خارج از علم ابتدای داستان را حدس بزنید، بدانید که خداوند بزرگتر است.

۹۴/۰۱/۰۲ موافقین ۳

نظرات  (۴)

۰۹ تیر ۹۴ ، ۰۰:۴۲ خادم اهل بیت
سلام
ضمن عرض قبولی طاعات و عبادات شما
طرح ختم صلوات به مناسبت ولادت با سعادت امام حسن(ع) در سایت هیئت انصارالمهدی(عج) فولادشهر به نشانی
http://ansaralmahdii.blog.ir/1394/04/09/%D8%B7%D8%B1%D8%AD-%D8%AE%D8%AA%D9%85-%D8%B5%D9%84%D9%88%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D9%87-%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%B3%D8%A8%D8%AA-%D9%88%D9%84%D8%A7%D8%AF%D8%AA-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86
بر گزار میشود.
لطفا اطلاع رسانی کنید.
یا علی مدد

۱۹ تیر ۹۴ ، ۲۳:۵۶ امیررضا امیررضا
بسم الله الرحمن الرحیم
حرف شما صحیح است که می فرمائید علم تجربی نمی تواند در مورد متافیزیک نظر دهد و به قول منطقی سالبه به انتفای موضوع است اما اینکه جهان بینی علمی به معنای علم تجربی بی فائده است یا چه نیازی به فهمیدن آن است،صحیح نیست یعنی اینکه جهان بینی علمی اگرچه کلی نیست و نمی تواند عالم را به دقت جهان بینی فلسفی و به تبع آن مذهبی توضیح دهد،ولی جزئیت این نوع جهان بینی فوائدی دارد که فلسفه در آنها ساکت است.
پاسخ:
سلام
قسمتی از نظر شما رو برجسته کردم. این که:

[دریافت های تجربی، همان جهان بینی علمی است] 
و [جهان بینی علمی، بی‌فائده است] 
و [نیازی به خواندن علوم تجربی نیست] 

را من گفته ام؟ !! عجبا..
۲۰ تیر ۹۴ ، ۱۹:۳۰ امیررضا امیررضا
سلام علیکم.بنده نوشته در وبلاگ گذاشته ام در مورد معاد جسمانی که البته مقدمه است و انشاء الله در آینده تکمیل میشود.خوشحال میشوم از حضور و پیشنهادتان.
Moartea unui comis voiajor mi se pare un spectacol foarte complex si pe un text foarte bun. Apreciez textele contemporane mai mult decat pe cele clasice, deci Arthur Miller ma face sa pun aceasta piesa pe primul loc. Mi-a placut si inateprrterea precum si scenografia.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی